ظرف چوبی جهیزیه

کیفیت خوب ظروف چوبی را چگونه تشخیص بدیم؟

کیفیت خوب ظروف چوبی را چگونه تشخیص بدیم؟

برای انتخاب ظرف آشپزخانه چوبی با کیفیت خوب باید به چند عامل توجه کرد.

این عوامل عبارتند از:

1- جنس چوب: برای داشتن ظروفی با کیفیت خوب باید از چوب سخت و مقاومی استفاده شود که در برابر رطوبت، حرارت و سایر شرایط نامساعد پایدار باشد. بهترین جنس چوب برای ظروف آشپزخانه چوبی، چوبهای سخت مانند گردو ، پلای وود ، رابروود ، آکاسیا و بلوط هستند.
2- نوع چسب: برای چسباندن قطعات چوبی در ظروف آشپزخانه چوبی، از چسب‌هایی با کیفیت بالا و بدون مواد شیمیایی ضرر‌بار استفاده باید شود. این چسب‌ها علاوه بر کیفیت بالا، در برابر رطوبت، حرارت و شرایط نامساعد دیگر پایدار هستند.
خرید ظروف چوبی شوش
3- تراکم چوب: تراکم یا دانسیته  یا سفتی چوب نشان دهنده میزان مقاومت چوب در برابر خراشیدگی، شکستگی و سایر آسیب‌های دیگر است. بهترین ظروف آشپزخانه چوبی، ظروفی هستند که تراکم چوب آنها بالا و مناسب برای استفاده در آشپزخانه می‌باشد.
4- پوشش چوب: برای داشتن ظروفی با کیفیت بالا، باید از  رنگ یا پوشش‌هایی با کیفیت بهداشتی  استاندارد برای رنگ کردن چوب استفاده شود.استفاده از رنگ های گیاهی پایه آب که دارای استاندارد جهانی باشند ضروری است . راجع پوشش های گیاهی ظروف چوبی این مطلب را بخوانید .
5- نگهداری: نگهداری مناسب ظروف آشپزخانه چوبی نیز بسیار اهمیت دارد. باید این ظروف را در محیطی خشک و خنک نگهداری کرد و از قرار گرفتن در معرض آب، حرارت و نور خورشید جلوگیری کرد. راجع روش های نگهداری ظروف چوبی این مطلب را بخوانید .
6- تولید کننده معتبر : و در نهایت بهترین راه برای مشتریان این است که ظروف چوبی خود را از تولید کنندگان معتبر که تجربه و مهارت کافی در حوزه صنایع چوبی را دارند مانند شرکت پایاعمده خریداری نمایید و همه سوالات خود را از کارشناسان آن مجموعه بپرسید تا خریدی مطمین و دلچسبی را تجربه نمایید .
X